sâmbătă, 13 noiembrie 2010

California respinge legalizarea canabisului

Votantii din California au respins prin referendum legalizarea canabisului/marijuanei in scop recreational, dar sustinatorii dezamagiti si-au aprins totusi tigarile in afara sediului de campanie si s-au jurat ca vor continua sa lupte pentru ziua cand canabisul va fi privit la fel ca tutunul si alcoolul, nu ca heroina sau cocaina. 
Initiativa legalizarii marijuanei le-ar fi permis comerciantilor autorizati sa vanda pana la 28 de grame de canabis o data, fara prescriptie medicala, celor cu varsta peste 21 de ani.
"Demonizarea unei plante nu isi are rostul"- spune unul dintre sustinatori, dezamagit.
Chiar si unii fumatori de marijuana au militat impotriva legalizarii, marijunana fiind mult timp un simbol al sub-culturii nesupusa celei oficale, moraliste, ipocrite.
"Nu ne-am dori sa ajungem sa cumparam marijuana de la corporatii sau sa cumparam Marlboro-Marijuana" zic acestia, care si-au petrecut zilele de campanie militand impotriva legalizarii, pe care o considera o incercare de acaparare a controlului de catre corporatii.

4 comentarii:

nbsh spunea...

cand vom vedea numai copii afumati pe strada vom trai clipa in care se va spune: "sa nu fumezi marijuana e cool!" :)

originar spunea...

acum scuza-ma ca ti-o zic, dar esti indoctrinat; adica un tip educat ca tine, care scrie si bine de multe ori, cu atatea surse de informare de pe net, sa nu poata sa isi scoata din cap ideea aia inoculata de sistem ca "iarba e drog", "canabisul iti ia mintile" sau eu mai stiu ce aberatii;
ai atatea surse la dispozitie sa te informezi cum e cu planta asta minunata, si tu ai ramas pe referenul ala invatat de la scoala.
deci asta e indoctrinare.
auzi acolo, daca fumam iarba suntem capitalisti; e chiar invers (daca chiar vrei sa te raportezi asa, am destule posturi si pe blogul asta care iti demonstreaza asta).
In fine; se pare ca e un "subject closed" treaba asta. Hai s-o lasam asa cum e.

nbsh spunea...

n-am spus ca esti capitalist daca fumezi iarba. dar daca fumatul e nociv, fumatul marijuanei e benefic?
tu pentru ce tii atat de mult la legalizare? pentru ca e sursa alternativa de combustibil, sau pt ca vrei sa fumezi sau sa vinzi?
surse alternative de combustibil sant altele. iar canepa din care se face material textil nu stiu daca e buna de fumat.
iar pe internet apar multe "informatii". dar care e adevarul...nici eu nici tu nu stim. lupta asta pentru legalizare a facut mai multa reclama la marijuana decat s-ar fi facut la tv daca era legalizata ;)

originar spunea...

da, fumatul marijuanei e benfic; nu mai stau sa explic de ce, am mai spus-o, nu o mai repet, am tine-o tot asa la nesfarasit.
Vreau legalizare si pentru ca sa fumez fara riscul de a fi arestat, si pentru combustibil nepoluant, si pentru alte o mie de motive si intrebuintari la care planta asta se poate utiliza cu succes (ai destule surse sa afli care sunt intebuintarile alea);
Si in definitv nu vreau sa imi impuna statul, sau corporatiile prin intermediul sau, ce am voie sa bag in mine, ce am voie sa mananc sau sa fac. Nu sunt un copil retard sa mi se spuna cum sa imi traiesc cele mai mici detalii ale vietii. Ba mai mult, sa ma intru si la puscarie pentru asta. Punct.