luni, 5 decembrie 2011

"Cine esti?"

M-am gândit la toate cazurile din raporturile cu autoritatea statului, corporatista, etc, daca te opreşte un poliţist, şi alte poveşti nasoale pe care le-am auzit,  sau la care am fost martor, sau din experienţă şi, după ce le-am pus toate cap la cap in minte, mi-am zis: "Care este răspunsul la toata aceasta tiranie?" 
Raspunsul a venit ca o imagine. Am scotocit prin memorie sa descoper că imaginea a fost o scena din filmul "Mystic River". Pentru răspunsul la întrebarea "De ce toata aceasta tiranie?", uita-te la primele 6 minute din film (mai jos). Asta e tot ce ai nevoie ca sa intelegi mesajul.
Cum s-a ajuns aici?
Familie, şcoală, medici, biserici, etc sunt instituţii înfiinţate de "societate", toate cu scopul de a te "programa", prin disciplinare. Doar câţiva dintre noi au privilegiul de a face o alegere personală care sa se bazeze pe respectul de sine, probitate, şi înţelepciune. "Liberul arbitru" este trasatura cea mai valoroasă a umanităţii noastre, dar, în esenţă, este curmat de la rădăcină înainte sa fi avut timp măcar să luam în considerare conceptul. Până la vârsta de 7 ani, deja suntem  programati pentru viaţă.cu cat stam mai mult în şcoală, cu atat ne inrautatim situatia. 
Asta este motivul pentru care majoritatea corporaţiilor preferă să angajeze numai acei candidaţi care au fost programati mai mult, lucru evidenţiat prin grade universitare, decât pe cei care au fost suficient de înţelepţi să fi scăpat de abuzul cultului ritualic,  astfel incat sa afle despre lumea reală.


Gândiţi-vă la cum ati rezolva situatia în această scenă - în primul rând, la vârsta acelui baiat - 7 ani, şi apoi la stadiul prezent la care va aflati în viaţa.


Amintiţi-vă să întrebati: "Cine esti?"


Niciun comentariu: